Mystery shopping
Mystery shopping a jeho využití
Chcete znát jaká je úroveň kvality vašich či konkurenčních služeb? Ptáte se, zda-li jsou zaměstnanci zdvořilí, jakým způsobem dovedou komunikovat a získat si zákazníka, jaké zboží doporučují, zda znají všechny potřebné informace k prodeji produktu, jaký je klientský servis či pohotovost reakce? Na všechny tyto otázky dovedeme odpovědět a to pomocí využití metody mystery shoppingu.
Jedná se o standardizovanou metodu pozorování umožnující prostřednictvím předem připraveného scénáře zjistit a následně porovnat sledované údaje. Pomocí fiktivních nákupů, dotazů nebo zásilek sledujeme výkonost poboček, agentur případně prodejen. Zároveň se klade důraz na úroveň hard skills a soft skills personálu, vystavení POS/POP materiálů, čistota prodejny, vystevení produktů, uvedení správné ceny u produktut, atd.
Mystery shopper prověřuje obchod jako zákazník a přitom získá detailní informace o kvalitě služeb daného obchodu. Na rozdíl od interních kontrolních mechanismů při tomto typu výzkumu není žádné riziko úniku informací o realizované kontrole. Mezi druhy kontroly prostřednictvím Mystery shoppingu patří nejen služby a kontrola přístupu prodejního personálu při prodeji zboží, ale i analýza potřeb zákazníka, znalosti sortimentu atd. Na prodejních dovednostech a znalostech personálu, pak stojí celý úspěch samotného prodeje.
Díky využití Mystery shoppingu tak dokážeme navrhnout procesy, které zvýšit efektivitu celé prodejní sítě.